Liikunta on lääkettä, TODELLAKIN!

Me tiedämme sen tosiasian, että liikunta on lääkettä.


Oikeanlainen yksilölle koostettu liikunta, ravinto ja lepo ovat esimerkiksi kehonmuokkauksessa avainasemassa.Mutta nämä edellä mainitut asiat vaikuttavat todella paljon muihinkin asioihin kuin vain, että kropasta sulaa rasvaa ja lihasta tulee tilalle!


Halu säilyttää elämänlaatu hyvänä

Aloin valmentamaan elokuun alussa 63v. naisasiakasta. Hän tahtoi saada lisää liikkuvuutta, voimaa, suorituskykyä ja sitä, että elämänlaatu säilyy hyvänä + hän halusi myös muutaman kilon painoa pois.
änellä oli verenpaine lievästi koholla ja siihen oli lääkitys. Polvissa on nivelrikkoa ja ne vaivasivat jonkin verran. Liikkuvuus oli myös päässyt heikentymään.
Aloimme tuumasta toimeen ja ja asiakas alkoi noudattamaan antamiani liikunta- ja ravinto-ohjeita.
Hänen viikkosuunnitelma näytti seuraavaa:
Kaksi kuntosali- ja peruskestävyystreeniä viikossa. Eli vain neljä treeniä viikossa ja ruokaakin hänen piti alkaa syömään enemmän mitä aikaisemmin ja kyllä ravinnossa on mukana reilusti hiilihydraattia jotta hän jaksaa puskea treenit kunnolla läpi.

Kuukauden maltillisen harjoittelun, oikein koostetun ravinnon sekä palutuspäivien pitämisen tuloksia

Syyskuun alussa teimme mittaukset ja kuukauden säntillisen treenaamisen ja syömisen jälkeen tulokset olivat huimia.
Paino on tippunut 2,5kg
Vyötärö on kaventunut 4cm
Lantio on kaventunut 7,5 cm
Eli todella huimia tuloksia hän on saanut aikaiseksi ja ilman, että hänellä olisi ollut nälkä tai kroppa olisi käynyt ylirasitustilassa.

Liikunta on lääkettä

Nyt päästään varsinaisesti otsikon aiheeseen.
Kaikista hienointa on se, että jo kuukauden harjoittelun jälkeen hän on voinut puolittaa verenpainelääkkeet. Tämä on minulle valmentajana aina ihan käsittämättömän hienoa juttu, että asiakas pystyy jättämään lääkkeen pois.
Voimaa ja liikkuvuutta on tullut lisää ja polvet ovat paremmassa kunnossa ja suorituskyky sekä arjen jaksaminen ovat lisääntyneet huomattavasti.
Eli tässä on syitä miksi liikuntaa kannattaa harjoittaa. Terveys kohenee todella nopeasti kun asioita tekee säännöllisesti ja oikein.

Haluatko sinä kohentaa terveyttäsi?

Jos haluat nostaa suorituskykyä, edistää terveyttäsi, jaksaa arjessa ja työssä paremmin niin tee kaksi lihasvoimaharjoittelua viikossa niin, että teet isoimmille lihasryhmille 2-3 sarjaa jokaisessa sarjassa 10-12 toistoa ja niin, että viimeiset toistot ovat tiukkoja.
Lisäksi käy tekemässä esim. kävelylenkkejä kaksi kertaa viikossa sellaisella vauhdilla, että pystyt puhumaan puuskuttamatta, eli vähän hengästyen ja hikoillen.
Tämän lisäksi syö 5-6 kertaa päivässä ja varmista, että jokaisella aterialla on proteiinia, hiilihydraattia ja hyviä rasvoja. Lisää kasviksia päivään mukaan vähintään 500g mieluummin enemmän.
Muista levätä ja nukkua tarpeeksi.

Koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa pitämään itsestään huolta.

Hyvää syksyä ja muista pitää itsestäsi huolta!


 






 

Jätä kommentti